понедельник, 18 января 2016 г.



Номінація Виставки: Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна
Секція: Початкова освіта
Тема досвіду: Формування комунікативної компетенції молодшого школяра на уроках зв’язного мовлення.
ПІБ вчителя, посада, звання – Леонова Наталія Анатоліївна, вчитель початкових класів ЗОШ № 14, вища  категорія
Повна назва школи Запорізька загальноосвітня школа IIII ступенів №14 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ директора школи Чумак Тарас Олександрович
Адреса школи (10440) м. Запоріжжя вул. Калініна, 90
Телефон – (061)769 – 80 – 28
http\\:metodichka14.blogspot.com


Провідна педагогічна ідея досвідуМета і завдання розвитку мовлення в початковій школі полягає в опануванні грамоти, умінні висловлюватися в усіх доступних для них формах, типах і стилях мовлення. Особливістю розвитку українського мовлення як навчальної дисципліни є те, що воно є не тільки предметом вивчення, а найважливішим засобом виховання і розвитку особистості, тому що саме в початкових класах закладається фундамент краси майбутнього мовлення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвідуСьогодні актуальним і важливим питанням початкової школи на етапі модернізації національної системи освіти, в умовах реалізації вимог нових Державних стандартів початкової освіти є проблема дитячої обдарованості, розвитку творчих здібностей, мовленнєвої особистості молодшого школяра, формування його комунікативної компетенції. 

Тому завдання вчителя полягає саме в тому, щоб навчити дітей змістовно, граматично правильно і стилістично вірно висловлювати свої думки в усній та писемній формах, чітко і переконливо обґрунтовувати свою точку зору, розвивати основні навички мислення, виробляти власне розуміння життя та ставлення до нього

Науково – теоретична база досвіду – В досвіді роботи  узагальнено теоретичні підходи та методичні розробки уроків зв’язного мовлення ( 4 клас) з проблем розвитку зв’язного мовлення, збагачення словникового запасу, розвитку творчих здібностей, творчого і нестандартного мислення, спираючись на науково-дослідницьку діяльність вчених та психологів і методичні розробки вчителів-новаторів. Методичне підґрунтя досвіду спирається на цілеспрямоване і систематичне використання перспективного досвіду О. Савченка, В. Сухомлинського, В. Дружиніної, Л. Виготського, О. Митника.

Стисла анотація досвідуЗа інноваційним потенціалом досвід пов'язаний із систематизацією, удосконаленням та раціоналізацією вже відомих методик та ідей, а також із проведенням системи уроків розвитку зв’язного мовлення для учнів 4 класу.

Технологія досвіду полягає в:

  • використанні методів та прийомів, спрямованих на розвиток усного та писемного зв’язного мовлення;
  • розвиток усного і писемного мовлення школярів ,формування їх комунікативної компетенції;
  • вміння висловлювати свою думку  на задану тему точно,   коротко і в певній послідовності;
  • вміння дітей використовувати у своєму мовленні багату, активну, точно вживану лексику;
  • розвиток творчої, багатої, активної людини, здатної  любити красу і вміння виразити її засобами художнього   слова;
  • вироблення постійного бажання вчитися пізнавати навколишній світ.
    Для розвитку зв’язного мовлення на уроках української мови використовуються такі види робіт:

  • Спостереження і аналіз мовних одиниць у зв’язному тексті.
  • Аналіз текстів різних видів і стилів мовлення.
  • Стилістичне експериментування (заміна мовних одиниць в тексті).
  • Конструювання різних мовних одиниць (за моделями, схемами).
  • Конструювання зв’язних висловлювань (творчі роботи) :
  • Творчі перекази;
  • Складання творів-мініатюр за опорними словами і   словосполученнями ;
          -    Складання творів різних типів на основі узагальнення особистих вражень,
                спостережень , за уявою, за заздалегідь зібраним матеріалом, тощо;
          -    Придумування казок і віршів .
    Результативність впровадження досвіду – (за показниками вступного і кінцевого моніторингів)

  • підвищення в учнів сприйнятливості до виразності мовлення;
  • розвиток відчуття мови як здатності запам’ятовувати норми вживання мовних одиниць у мовленні;
  • засвоєння писемного мовлення обумовлюється розвитком мовлення усного;
  • темп збагачення мовлення прискорюється у міру вдосконалення мовлення творчої системи дитини.
  • збагачується словниковий запас, розширюються творчі та пізнавальні можливості учня;
  • залучення учнів до участі в олімпіадах та інтерактивних конкурсах.



Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів початкових класів



Посилання на матеріал http://www.docme.ru/dnE5



Тегі: Комунікативна компетентність, зв’язне мовлення.










Комментариев нет:

Отправить комментарий