Номінація Виставки: Компетентнісна освіта: початкова та дошкільна
Секція: Початкова
освіта
Тема досвіду: Формування комунікативної компетенції
молодшого школяра на уроках зв’язного мовлення.
ПІБ вчителя, посада, звання – Леонова Наталія Анатоліївна, вчитель
початкових класів ЗОШ № 14, вища
категорія
Повна назва школи – Запорізька
загальноосвітня школа I – III ступенів №14 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ директора школи – Чумак
Тарас Олександрович
Адреса школи – (10440)
м. Запоріжжя вул. Калініна, 90
Телефон – (061)769 – 80 – 28
Email: zapzosch14@gmail.com
http\\:metodichka14.blogspot.com
Провідна педагогічна ідея
досвіду – Мета і завдання
розвитку мовлення в початковій школі полягає в опануванні грамоти, умінні
висловлюватися в усіх доступних для них формах, типах і стилях мовлення. Особливістю
розвитку українського мовлення як навчальної дисципліни є те, що воно є не
тільки предметом вивчення, а найважливішим засобом виховання і розвитку
особистості, тому що саме в початкових класах закладається фундамент краси
майбутнього мовлення.
Обґрунтування актуальності
та перспективності досвіду – Сьогодні актуальним і важливим питанням початкової школи на етапі
модернізації національної системи освіти, в умовах реалізації вимог нових
Державних стандартів початкової освіти є проблема дитячої обдарованості,
розвитку творчих здібностей, мовленнєвої особистості молодшого школяра, формування
його комунікативної компетенції.
Тому завдання вчителя полягає саме в тому, щоб
навчити дітей змістовно, граматично правильно і стилістично вірно висловлювати
свої думки в усній та писемній формах, чітко і переконливо обґрунтовувати свою
точку зору, розвивати основні навички мислення, виробляти власне розуміння
життя та ставлення до нього
Науково – теоретична база
досвіду – В
досвіді роботи узагальнено теоретичні підходи та
методичні розробки уроків зв’язного мовлення ( 4 клас) з проблем розвитку зв’язного
мовлення, збагачення словникового запасу, розвитку творчих здібностей, творчого
і нестандартного мислення, спираючись на науково-дослідницьку діяльність вчених
та психологів і методичні розробки вчителів-новаторів. Методичне підґрунтя досвіду спирається на цілеспрямоване і
систематичне використання перспективного досвіду О. Савченка, В.
Сухомлинського, В. Дружиніної, Л. Виготського, О. Митника.
Стисла анотація досвіду – За інноваційним потенціалом
досвід пов'язаний із систематизацією, удосконаленням та раціоналізацією вже
відомих методик та ідей, а також із проведенням системи уроків розвитку
зв’язного мовлення для учнів 4 класу.
Технологія досвіду полягає в:
- використанні методів та прийомів, спрямованих на розвиток усного та писемного зв’язного мовлення;
- розвиток усного і писемного мовлення школярів ,формування їх комунікативної компетенції;
- вміння висловлювати свою думку на задану тему точно, коротко і в певній послідовності;
- вміння дітей використовувати у своєму мовленні багату, активну, точно вживану лексику;
- розвиток творчої, багатої, активної людини, здатної любити красу і вміння виразити її засобами художнього слова;
- вироблення постійного бажання вчитися пізнавати навколишній світ.Для розвитку зв’язного мовлення на уроках української мови використовуються такі види робіт:
- Спостереження і аналіз мовних одиниць у зв’язному тексті.
- Аналіз текстів різних видів і стилів мовлення.
- Стилістичне експериментування (заміна мовних одиниць в тексті).
- Конструювання різних мовних одиниць (за моделями, схемами).
- Конструювання зв’язних висловлювань (творчі роботи) :
- Творчі перекази;
- Складання творів-мініатюр за опорними словами і словосполученнями ;- Складання творів різних типів на основі узагальнення особистих вражень,спостережень , за уявою, за заздалегідь зібраним матеріалом, тощо;- Придумування казок і віршів .Результативність впровадження досвіду – (за показниками вступного і кінцевого моніторингів)
- підвищення в учнів сприйнятливості до виразності мовлення;
- розвиток відчуття мови як здатності запам’ятовувати норми вживання мовних одиниць у мовленні;
- засвоєння писемного мовлення обумовлюється розвитком мовлення усного;
- темп збагачення мовлення прискорюється у міру вдосконалення мовлення творчої системи дитини.
- збагачується словниковий запас, розширюються творчі та пізнавальні можливості учня;
- залучення учнів до участі в олімпіадах та інтерактивних конкурсах.
Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів початкових класів
Посилання на матеріал http://www.docme.ru/dnE5
Тегі: Комунікативна компетентність, зв’язне мовлення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий