Номінація (секція) Виставки:
Компетентнісна освіта: дидактичне наповнення
Тема досвіду: Використання опорних схем як засібактивації пізнавальної діяльності учнів на уроках природознавства.
ПІБ вчителя, посада, звання – Головатюк Лілія Євгеніївна, вчитель
природознавства ЗОШ № 14, перша категорія
Повна назва школи – Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів №14
Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ директора школи – Чумак Тарас Олександрович
Адреса школи – (10440) м. Запоріжжя вул. Калініна, 90
Телефон – (061)769 – 80 – 28
Email: zapzosch14@gmail.com
http\\:metodichka14.blogspot.com
Провідна педагогічна ідея досвіду – Працюючи із схемами або таблицями на
уроці, учні бачать структуру навчальної проблеми, ієрархічну підпорядкованість
складових елементів певної системи, що спрямовує їх на відтворення істотного у
змісті матеріалу, активізує розуму діяльність, допомагає визначити
причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами, сформулювати правильні
висновки та узагальнення.
Обґрунтування актуальності
та перспективності досвіду – Процес навчання учнів є більш ефективним, коли він ґрунтується не тільки
на викладанні матеріалу в традиційній формі, але й відображається у стислих
конспектах або опорних схемах. Використання опорних схем сприяє активації
розумової діяльності мотивації до природознавства як предмету формує навички
сприйняття інформації, уміння видіти головне, використовувати зорову пам'ять.
Науково – теоретична база
досвіду – мною були
розроблені опорні схеми, які я можу використовувати під час роботи в 5 класі;
подавати в готовому вигляді чи створювати їх разом з учнями під час пояснення
нового матеріалу я вирішую при підготовці до уроку залежно від рівня навченості
класу. Зміст завдань відповідає Державному стандарту, навчальній програмі та
підручнику О.Г.Ярошенко «Природознавство 5 клас». При складанні схем я
користувалася роботами Шаталова В.Ф., Нечипоренко Л.С., Винокур М.С.,
Скуратович О.Я - використання методики
опорних схем та конспектів.
Стисла анотація досвіду – Опорні схеми являють собою прості,
зрозумілі і наочні схеми навчального матеріалу вони можуть бути виготовлені
попередньо на картці, або на класній дошці, або можуть створюватися разом з
учнями під час пояснення нового матеріалу. Опорні таблиці та схеми є одним із
засобів реалізації принципу особистісно розвивального навчання. їх можна
використовувати як для вивчення нового матеріалу так і під час самостійної
роботи , а також для повторення і систематизації знань. Складання логічних схем
використовують для встановлення взаємозв,язку ,
взаємопідпорядкування , внутрішньої закономірності об,єктів , що
вивчаються.
Результативність
впровадження досвіду – Використання
опорних схем на уроках вирішує такі завдання: упорядковує навчальну
інформацію, виробляє в учнів уміння та
навички структурування, полегшує первинне сприйняття матеріалу, систематизує та
узагальнює навчальний матеріал. Окрім того, використання схем є варіативним
засобом подання навчальної інформації і сприяє зацікавленню учнів навчанням, розвиває
уміння проводити різні розумові операції.
Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів
природничо-математичного циклу
Посилання на матеріал http\\:metodichka14.blogspot.com
Тегі: Опорні
схеми, природознавство, пізнавальна діяльність учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий