понедельник, 18 января 2016 г.







Номінація (секція) Виставки: Компетентнісна освіта: дидактичне наповнення
ПІБ вчителя, посада, звання – Головатюк Лілія Євгеніївна, вчитель природознавства ЗОШ № 14, перша категорія
Повна назва школи – Запорізька загальноосвітня школа IIII ступенів №14 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ директора школи – Чумак Тарас Олександрович
Адреса школи – (10440) м. Запоріжжя вул. Калініна, 90
Телефон – (061)769 – 80 – 28
http\\:metodichka14.blogspot.com


Провідна педагогічна ідея досвіду – Працюючи із схемами або таблицями на уроці, учні бачать структуру навчальної проблеми, ієрархічну підпорядкованість складових елементів певної системи, що спрямовує їх на відтворення істотного у змісті матеріалу, активізує розуму діяльність, допомагає визначити причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами, сформулювати правильні висновки та узагальнення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – Процес навчання учнів є більш ефективним, коли він ґрунтується не тільки на викладанні матеріалу в традиційній формі, але й відображається у стислих конспектах або опорних схемах. Використання опорних схем сприяє активації розумової діяльності мотивації до природознавства як предмету формує навички сприйняття інформації, уміння видіти головне, використовувати  зорову пам'ять.

Науково – теоретична база досвіду – мною були розроблені опорні схеми, які я можу використовувати під час роботи в 5 класі; подавати в готовому вигляді чи створювати їх разом з учнями під час пояснення нового матеріалу я вирішую при підготовці до уроку залежно від рівня навченості класу. Зміст завдань відповідає Державному стандарту, навчальній програмі та підручнику О.Г.Ярошенко «Природознавство 5 клас». При складанні схем я користувалася роботами Шаталова В.Ф., Нечипоренко Л.С., Винокур М.С., Скуратович О.Я  - використання методики опорних схем та конспектів.

Стисла анотація досвіду – Опорні схеми являють собою прості, зрозумілі і наочні схеми навчального матеріалу вони можуть бути виготовлені попередньо на картці, або на класній дошці, або можуть створюватися разом з учнями під час пояснення нового матеріалу. Опорні таблиці та схеми є одним із засобів реалізації принципу особистісно розвивального навчання. їх можна використовувати як для вивчення нового матеріалу так і під час самостійної роботи , а також для повторення і систематизації знань. Складання логічних схем використовують для встановлення взаємозв,язку , взаємопідпорядкування , внутрішньої закономірності об,єктів , що вивчаються.

Результативність впровадження досвіду – Використання опорних схем на уроках вирішує такі завдання: упорядковує навчальну інформацію,  виробляє в учнів уміння та навички структурування, полегшує первинне сприйняття матеріалу, систематизує та узагальнює навчальний матеріал. Окрім того, використання схем є варіативним засобом подання навчальної інформації і  сприяє зацікавленню учнів навчанням, розвиває уміння проводити різні розумові операції.



Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів природничо-математичного циклу



Посилання на матеріал http\\:metodichka14.blogspot.com



Тегі: Опорні схеми, природознавство, пізнавальна діяльність учнів.








Комментариев нет:

Отправить комментарий