понедельник, 18 января 2016 г.







Номінація Виставки: Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів
Секція: Українська та російська філологія
ПІБ вчителя, посада, звання – Чеховська Надія Павлівна, вчитель української філології ЗОШ № 14, вища категорія, старший учитель
Повна назва школи – Запорізька загальноосвітня школа IIII ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ директора школи – Чумак Тарас Олександрович
Адреса школи – (10440) м. Запоріжжя вул. Калініна, 90
Телефон – (061)769 – 80 – 28
http\\:metodichka14.blogspot.com


Провідна педагогічна ідея досвіду – подати найрізноманітніші факти про матеріальне й духовне життя українця, щоб ланцюг духовності народу не переривався, «щоб діти стали народом», і активізувати (поновити і поглибити) знання учнів 5 класів з української мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – Відродження національної культури неможливе без системи знань про український народ, особливості його побуту й трудової діяльності, зокрема його основних і допоміжних галузей господарювання, домашніх промислів та ремесел, без знання народного одягу, харчування. Народної медицини й календаря, а також звичаєвості. Сімейної обрядовості. Світоглядних уявлень, вірувань. Народної моралі, без знання свого роду й родоводу. Рідна мова, історія, краєзнавство та етнографія, народна педагогіка й родинна етнопедагогіка. Народні та національні символи – все це включається в містке поняття «народознавство». І тому,  дидактичний матеріал у вигляді карток-завдань, дібраний мною, передбачає перевірку і закріплення засвоєних учнями знань з української мови на основі матеріалу з народознавства.

Науково – теоретична база досвіду – дібрані мною дидактичні матеріали, подаються у вигляді карток. Які включають переважно зв’язні тексти з етнографічних та фольклорних праць відомих дослідників: Д.Яворницького, Б.Грінченка, М.Костомарова, М.Грушевського, О.Неживого. Тексти карток – неваріантних (переважно) й варіантних супроводжуються кількома різнорідними завданнями. Спочатку ставиться народознавче завдання, а потім мовно-граматичне. У кінці картки звичайно пропонуються два завдання, які пов’язані із змістом матеріалу конкретної картки; принцип подачі їх ніби моделює особливості подачі основних завдань. Зміст завдань відповідає Державному стандарту, навчальній програмі та підручнику Заболотного  О.В., Заболотного В.В. «Українська мова  5 клас».

Стисла анотація досвіду – Дані завдання включають вправи з усного й писемного мовлення, з орфографії, пунктуації, аналізу будови слова, словосполучення, речень різних видів і типів. Особливу увагу я приділила розглядові системних зв’язків у лексиці та фразеології, різним формам збагачування народознавчого й лексико-фразеологічного словника.

Результативність впровадження досвіду – Використання цього дидактичного матеріалу сприятиме відродженню національної гідності, самосвідомості, народознавчих традицій при вивченні української мови; пропонований матеріал – по суті спроба широко поєднати народознавчий і мовний аспекти, проаналізувати граматичні форми й категорії на матеріалі з народознавства, а лексику й фразеологію подати в етнокультурному висвітленні.  Все це  зацікавлює та заохочує дітей до вивчення української мови.

Репрезентація досвіду – ЗОШ №14, ШМО вчителів української філології

Посилання на матеріал http\\:metodichka14.blogspot.com

Тегі: народознавство, розвиток особистості, усне і писемне мовлення, орфографія, пунктуація, аналіз будови слова


Комментариев нет:

Отправить комментарий